5 kroków na start strony firmowej!

Zacznijmy od tego, że w dzisiejszych czasach samo istnienie, a w kolejnym kroku aktywne uczestniczenie w życiu społeczności, to absolutny must have firm, zwłaszcza lokalnych. Chodzi tu o firmy, które oferują swoje produkty i usługi na miejscu mieszkańcom danego obszaru czy miasta i chcą skutecznie zjednać sobie klientów. Dużym atutem tej formy marketingu jest fakt, że w Polsce media społecznościowe są stosunkowo nowym narzędziem dotarcia do klienta. To wielu firmom daje ogromną przewagę nad konkurencją.

Jak zacząć?

Postaram się w kilku krokach wytłumaczyć najważniejsze punkty, które powinien spełniać nasz profil na Facebooku, aby był on atrakcyjny zarówno dla potencjalnego klienta, jak i facebookowego algorytmu.

1. Odpowiednie kategorie strony.

Podczas zakładania konta mamy do wyboru dwie kategorie główne – „firma lub marka” i „społeczność lub osoba publiczna”. Tutaj raczej nikt nie powinien mieć problemu z wybraniem swojej dziedziny. W kolejnym punkcie pojawia się jednak kolejne okienko wyboru kategorii, w które powinniśmy wpisać zawężony zakres naszej działalności.

♦ Przykład: Hydraulik Jan Kowalski stworzył stronę firmową o nazwie „Hydraulika Kowalski” – kategorią główną będzie „firma lub marka”, a kategorią dodatkową będą „usługi hydrauliczne”, „usługi lokalne”, a jeżeli pan Jan oferuje również sprzedaż części, mogą znaleźć się tam „zakupy i sprzedaż detaliczna” – podczas dalszego wypełniania profilu tych kategorii możemy wybrać maksymalnie 3. 

1. Dane kontaktowe.

Firma lokalna charakteryzuje się tym, że… działa lokalnie! Dodanie dokładnego adresu, pod którym możemy ją znaleźć jest jedną z najważniejszych rzeczy.

♦ Wskazówka: Jeśli nasza siedziba firmy to równocześnie nasz adres zamieszkania, a swoje usługi wykonujemy dojeżdżając do klienta, to warto jest dodać nazwę miejscowości, na terenie której znajdują się nasi potencjalni klienci. Wtedy nie podajemy dokładnego adresu (ulicy i nr lokalu) – możemy skorzystać z opcji „nie wyświetlaj mojego adresu”.

3. Zdjęcie profilowe - awatar.

3. Awatar – czyli zdjęcie profilowe powinno przedstawiać logo firmy w formie podstawowej. Ważne, aby było dobrze widoczne w okrągłym okienku, dlatego wymagany jest format 1:1, rozdzielczość min. 500x500px, format .png. Jeśli nie mamy o tym pojęcia, to warto to zadanie oddać w ręce grafika, który dokładnie dopasuje obrazek do wymogów portalu.

Wskazówka: Warto zaplanować zmianę szczegółów logo w zależności od okazji – np. na okres świąt Bożego Narodzenia wprowadzić świąteczny akcent, a czasie zimy śnieżna szata graficzna itp. 


4. Zdjęcie w tle - czyli cover.

Powinno być wirtualną wizytówką naszej firmy. Tutaj również warto skorzystać z pomocy grafika.

Co powinno się na nim znaleźć?

Nic tak nie przyciągnie uwagi naszych potencjalnych klientów, jak szeroki uśmiech właściciela lub naszego zadowolonego klienta, który zachęca do skorzystania z naszych usług. Dzięki temu od początku informujemy o swojej wiarygodności i budujemy zaufanie pomiędzy firmą a klientem. Na zdjęciu w tle dobrze zawrzeć zakres naszych głównych usług, a także najwygodniejszy dla klienta kontakt. Nie przesadzajmy jednak z tekstem – dbajmy o to, żeby było go jak najmniej.

5. Informacje o stronie.

Warto dokładnie wypełnić pola informujące o oferowanych usługach, historii firmy, jej misji, promocjach, cenach, godzinach pracy, parkingu, a także wszelkich formach kontaktu – telefon, e-mail, komunikatory. O tym, jak dobrze napisać opis firmy, ofertę czy misję (jeśli jej jeszcze nie mamy) pojawi się kolejny artykuł.

♦ Wskazówka: Warto także w jednym z postów dodać zdjęcie naszej siedziby oraz wskazówki dojazdu, a także info o dostępności parkingu czy dostosowaniu do osób poruszających się na wózkach. 

Aby utworzyć nową stronę – czyli profil firmowy na Facebooku, wystarczy wejść tutaj:

Znajdź mnie na Facebooku!

Aby być na bieżąco!