Zacznijmy od tego, że w dzisiejszych czasach samo istnienie, a w kolejnym kroku aktywne uczestniczenie w życiu społeczności, to absolutny must have firm, zwłaszcza lokalnych. Chodzi tu o firmy, które oferują swoje produkty i usługi na miejscu mieszkańcom danego obszaru czy miasta i chcą skutecznie zjednać sobie klientów. Dużym atutem tej formy marketingu jest fakt, że w Polsce media społecznościowe są stosunkowo nowym narzędziem dotarcia do klienta. To wielu firmom daje ogromną przewagę nad konkurencją.
Postaram się w kilku krokach wytłumaczyć najważniejsze punkty, które powinien spełniać nasz profil na Facebooku, aby był on atrakcyjny zarówno dla potencjalnego klienta, jak i facebookowego algorytmu.
Podczas zakładania konta mamy do wyboru dwie kategorie główne – „firma lub marka” i „społeczność lub osoba publiczna”. Tutaj raczej nikt nie powinien mieć problemu z wybraniem swojej dziedziny. W kolejnym punkcie pojawia się jednak kolejne okienko wyboru kategorii, w które powinniśmy wpisać zawężony zakres naszej działalności.
♦ Przykład: Hydraulik Jan Kowalski stworzył stronę firmową o nazwie „Hydraulika Kowalski” – kategorią główną będzie „firma lub marka”, a kategorią dodatkową będą „usługi hydrauliczne”, „usługi lokalne”, a jeżeli pan Jan oferuje również sprzedaż części, mogą znaleźć się tam „zakupy i sprzedaż detaliczna” – podczas dalszego wypełniania profilu tych kategorii możemy wybrać maksymalnie 3.
Firma lokalna charakteryzuje się tym, że… działa lokalnie! Dodanie dokładnego adresu, pod którym możemy ją znaleźć jest jedną z najważniejszych rzeczy.
♦ Wskazówka: Jeśli nasza siedziba firmy to równocześnie nasz adres zamieszkania, a swoje usługi wykonujemy dojeżdżając do klienta, to warto jest dodać nazwę miejscowości, na terenie której znajdują się nasi potencjalni klienci. Wtedy nie podajemy dokładnego adresu (ulicy i nr lokalu) – możemy skorzystać z opcji „nie wyświetlaj mojego adresu”.
3. Awatar – czyli zdjęcie profilowe powinno przedstawiać logo firmy w formie podstawowej. Ważne, aby było dobrze widoczne w okrągłym okienku, dlatego wymagany jest format 1:1, rozdzielczość min. 500x500px, format .png. Jeśli nie mamy o tym pojęcia, to warto to zadanie oddać w ręce grafika, który dokładnie dopasuje obrazek do wymogów portalu. Wskazówka: Warto zaplanować zmianę szczegółów logo w zależności od okazji – np. na okres świąt Bożego Narodzenia wprowadzić świąteczny akcent, a czasie zimy śnieżna szata graficzna itp.
Powinno być wirtualną wizytówką naszej firmy. Tutaj również warto skorzystać z pomocy grafika.
Co powinno się na nim znaleźć?
Nic tak nie przyciągnie uwagi naszych potencjalnych klientów, jak szeroki uśmiech właściciela lub naszego zadowolonego klienta, który zachęca do skorzystania z naszych usług. Dzięki temu od początku informujemy o swojej wiarygodności i budujemy zaufanie pomiędzy firmą a klientem. Na zdjęciu w tle dobrze zawrzeć zakres naszych głównych usług, a także najwygodniejszy dla klienta kontakt. Nie przesadzajmy jednak z tekstem – dbajmy o to, żeby było go jak najmniej.
Warto dokładnie wypełnić pola informujące o oferowanych usługach, historii firmy, jej misji, promocjach, cenach, godzinach pracy, parkingu, a także wszelkich formach kontaktu – telefon, e-mail, komunikatory. O tym, jak dobrze napisać opis firmy, ofertę czy misję (jeśli jej jeszcze nie mamy) pojawi się kolejny artykuł.
♦ Wskazówka: Warto także w jednym z postów dodać zdjęcie naszej siedziby oraz wskazówki dojazdu, a także info o dostępności parkingu czy dostosowaniu do osób poruszających się na wózkach.
Aby utworzyć nową stronę – czyli profil firmowy na Facebooku, wystarczy wejść tutaj: